NOWA ORBEA ORCA AERO: LONG LIVE ORCA AERO
NOWA ORBEA ORCA AERO: LONG LIVE ORCA AERO

NOWA ORBEA ORCA AERO: LONG LIVE ORCA AERO

 

Niech żyje rower szosowy, który wzbudza emocje i irracjonalne pragnienia w każdym z nas – Niech żyje Orca Aero!

Trudno znaleźć większe wrażenie mocy i szybkości, niż to które gwarantuje nowy rower szosowy Orbea Orca Areo. Który kolarz nie pragnie prędkości? Rower Orca Aero dostarcza wszystko, co jest niezbędne do zwycięstwa – pozwala pójść na całość, zawsze i bez wahania.

Przyjrzeliśmy się najbardziej specyficznemu rowerowi aerodynamicznemu, jaki kiedykolwiek zaprojektowała Orbea.

 
 
 
 
 
 
 
 

SZYBKI PRZEGLĄD:

 

  • Przeznaczenie: Wyścigi, maratony, treningi
  • Materiał: OMX Carbon
  • Waga ramy: 1150g
  • rozmiary: 7 rozmiarów od 47 do 60
  • Personalizacja: platforma MyO umożliwia nieskończoną ilość kombinacji
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

IDEALNY BALANS

Kluczem do zbudowania najlepszego szosowego roweru tj. Orbea Orca Aero jest znalezienie równowagi między aerodynamiką, sztywnością i prowadzeniem oraz zidentyfikować dodatkowe czynniki wydajności, które pozwolą kolarzowi zwiększyć swoją moc. Koncentrowanie się na jednym obszarze rzadko daje oczekiwaną poprawę i może ograniczyć pozostałe czynniki.

 
 
 

Przyglądaliśmy się najbardziej specyficznemu rowerowi aerodynamicznemu, jaki kiedykolwiek zaprojektowała Orbea.

 
 
 
 

IDEALNY BALANS 1: AERODYNAMIKA

 

 

Zbudowaliśmy rower Orbea Orca Areo z całą naszą wiedzą i doświadczeniem dotyczącej aerodynamiki. Podczas opracowywania kluczowe znaczenie mają symulacje komputerowe i testy w tunelu aerodynamicznym. Skupiliśmy się na każdym elemencie i części roweru w poszukiwaniu idealnego miejsca, które moglibyśmy zmodyfikować.  Testy i symulacje pozwalają nam przetestować wiele rozwiązań w celu zminimalizowania oporu powietrza.

 
 
 

Rower Orbea Orca Aero opiera się na tym, czego nauczyliśmy się od Ordu. Jest to kolejna edycja roweru aerodynamicznego, która ma w sobie wszystkie najlepsze cechy z poprzedniego modelu, a także wiele  innowacyjnych  modyfikacji.  Oznacza to wiele sesji w tunelu aerodynamicznym i tysiące godzin spędzonych nad rozważaniem istoty każdego elementu. Jest tutaj kilka kluczowych obszarów, w których wprowadziliśmy ulepszenia aerodynamiczne.

 

 
 
  •  Pozioma górna rura i dolne tylne rury poprawiają przepływ powietrza. Profil rury dolnej i rury podsiodłowej został aerodynamicznie zoptymalizowany pod kątem opon 25-28 mm. Jednoprofilowe przejścia między rurą czołową, dolną oraz rurą podsiodłową i wspornikami siodełka redukują turbulencje w tych obszarach.

 

  • Nowy aerodynamicznie zaprojektowany widelec jest zoptymalizowany pod kątem kół o wysokim profilu.

 

  • Opór wokół tylnego koła został zmniejszony poprzez wyrównanie górnego połączenia rury pod siodłowej z przepływem powietrza.

 

  • Nasza nowa aerodynamiczna kierownica, mostek i sztyca zmniejszają opór o 2%
 
 
 

TESTOWANIE AERODYNAMIKI:

Ale co dzieje się w prawdziwym świecie, czy rower jest tak wydajny, jak przewidywaliśmy?

 

Oprócz tych obliczeń zainwestowaliśmy setki godzin w testy terenowe, sprawdzając poprawę aerodynamiki i zachowania rowerzysty oraz roweru przy dużych prędkościach na torze. To tutaj naprawdę widzimy efekty wiatru, grawitacji i oporów związanych z tarciem.

 

Po wielu godzinach testów i imponującej ilości obliczeń nasza Orca Aero okazała się najszybszym szosowym rowerem aerodynamicznym, jaki kiedykolwiek zaprojektowaliśmy. Zmierzyliśmy poprawę o 15 W przy 40 km/h. Jeśli jesteś w stanie jeździć z prędkością 50 km/h, możesz uzyskać aż 28 W dodatkowo.

 
 
 
 
 
 

IDEALNY BALANS 2: SZTYWNOŚĆ DO WAGI

 

Zaprojektowanie roweru szosowego aero bez zwiększania masy i zmniejszania zdolności podjazdowych jest ogromnym wyzwaniem. Naszym celem jest zachowanie sztywności wymaganej do przenoszenia mocy, czyli zdolności przetransportowania nacisku na pedały na koła w celu prowadzenia roweru do przodu. Przy tym skupiamy się zmniejszaniu masy.

 

Poprawa aerodynamiki staje się bardziej widoczna przy wyższych prędkościach. Wpływ masy, sztywności i przenoszenia mocy jest dominujący na wymagających podjazdach. Podczas testów z dumą pokazujemy, że Orca Aero nie traci wydajności, nawet na najtrudniejszych podjazdach. Czyni to Orca Aero jednym z najlepszych wspinaczkowych rowerów aero, jakie możesz kupić.

 
 
 
 
 

DYNAMICZNY KSZTAŁT:

 

Jest to klucz do optymalizacji sztywności w stosunku do wagi. Większość obciąże jest przenoszona na dolną część ramy. Rura przednia, rura główna i dolna rura tylnego trójkąta są odporne na zginanie, dzięki czemu przenoszą moc na tylne koło. Nie ma wątpliwości, że odporność na zginanie w dolnej części ramy przekłada się bezpośrednio na więcej watów na koło i daje wrażenie, że przeniesienie mocy jest natychmiastowe.

 

Stosunek sztywności do masy roweru Orca Areo sprawia, że jest on jednym z najbardziej wydajnych i najszybszych rowerów aerodynamicznych na rynku. Dokonaliśmy tego dzięki wyważonej konstrukcji każdej z sekcji, zastosowaniu włókna węglowego OMX i specyficznego układu dla każdego rozmiaru ramy.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CARBON OMX :

 

Nadszedł czas, aby zmienić sposób, w jaki mówimy o carbonie!

Wraz z wprowadzeniem OMX pokazujemy rowerzystom na całym świecie, jaki jest cel naszych działań: stworzenie najlżejszych i najsztywniejszych ram wyścigowych na rynku. Nie twierdzimy, że OMX to sekretna receptura – OMX to szczytowe osiągnięcie w produkcji rowerów z włókna węglowego.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

IDEALNY BALANS 3: PROWADZENIE

 

Jednym z najważniejszych punktów do rozważenia przy określaniu geometrii jest to, że rower musi być łatwy w prowadzeniu. Szybka jazda jest tylko efektem ubocznym dobrej aerodynamiki i sztywności, która wymaga też bardzo precyzyjnej kontroli nad rowerem.

 

 

 

GEOMETRIA ROWERU WYŚCIGOWEGO:

 

Geometria Orca Aero Racing powstała po prawie 100 latach projektowania rowerów szosowych. Stanowi idealną równowagę między dokładnością i stabilnością. Pozycja jest agresywna, aby zmaksymalizować aerodynamikę i wydajność. Prowadzenie jest precyzyjne i intuicyjne. Kąty i wymiary są starannie przemyślane w różnych rozmiarach, aby z każdym naciśnięciem pedału przenosić więcej mocy na drogę. Większa moc oznacza większą prędkość.

 

 

 
 
 
  • Krótszy rozstaw osi jest bardziej responsywny

 

  • Przesunięcie widelca w zależności od rozmiaru zapewnia lepszą kontrolę bez względu na rozmiar ramy

 

  • Niższy stack i większy drop zapewniają lepszą aerodynamikę i stabilności

 

  • Krótsze dolne rury tylnego trójkąta dla lepszego przyspieszenia

 

  • Wyścigowa ergonomia = więcej watów!
 
 
 

WSZECHSTRONNOŚĆ:

 

Dzięki prześwitowi na opony 30c, rower Orbea Orca Aero przyznaje, że prędkość może być również wygodna. Współcześni kolarze szosowi odkryli zalety większych opon – szersza opona napompowana niższym ciśnieniem może zmniejszyć opory toczenia, a dodatkowa objętość powietrza znacznie zwiększa przyczepność.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

IDEALNY BALANS 4: ERGONOMIA

 

I wreszcie, kluczowym elementem idealnej równowagi Orca Aero jest ergonomia. Lepsza ergonomia poprawia komfort rowerzysty, aerodynamikę i kontrolę. Co oznacza większą prędkość!

 

Nowy kokpit roweru Orca Aero został zaprojektowany z myślą o doskonałej ergonomii. Odchodząc od w pełni zintegrowanego kokpitu, uzyskujemy ogromne korzyści ergonomiczne przy bardzo niewielkim kompromisie. Możesz obracać kierownicę, zmienić długość mostka lub szerokość kierownicy, aby uzyskać idealną pozycję, zoptymalizować aerodynamikę i zmniejszyć zmęczenie.

 
 
 
 
 
 
 

MOSTEK OC2 ICR ROAD:

 

Nasz nowy mostek ze stopu 6061 jest wystarczająco mocny dla największych  sprinterów. Z nachyleniem o -10º i siedmioma możliwymi długościami  w zakresie od 70 do 130 mm, jest również wyposażony w pełną integrację kabli. Przeprojektowaliśmy płytę czołową i mocowanie komputera, dodając regulację nachylenia, dzięki czemu możesz idealnie ustawić pozycje.

 

Idealne połączenie całkowicie nowej kierownicy aero ze specjalną sztycą pod siodłową aero, nie tylko poprawia ergonomię, ale także aerodynamikę.

 

 

KIEROWNICA SZOSOWA OC3 AERO:

 

Nasza nowa kierownica aerodynamiczna o kącie 5º i mostek, który umożliwia obrót do 15 º oraz wybór szerokości i zasięgu. W połączeniu z naszym mostkiem ICR widzimy znaczne zmniejszenie oporu, a także doskonałą sztywność dla najbardziej agresywnych rowerzystów.

 

 

SZTYCA AERO OMX:

 

Nasza nowa sztyca aero umożliwia regulację w zakresie do 25 mm cofnięcia i pochylenia w zakresie +/- 10º. Dodatkowo zmniejszyliśmy opór w porównaniu do poprzednich projektów.

 

 

PRZECHOWYWANIE W RAMIE:

 

Nowoczesne rowery aero wymagają nowoczesnych rozwiązań, które nie tylko poprawiają wygląd roweru, ale także sprawiają, że jest szybszy.

 
 
 
 
 
 
 

CARGO FOIL:

 

Na odwieczne pytanie, gdzie przewozić niezbędne narzędzia i dętki, odpowiada zintegrowana folia Cargo za przednim kołem. Podobnie jak koszyk na bidon, Cargo Foil jest nie tylko użyteczny, ale także korzystny aerodynamicznie. Wypełnij go lub zostaw pusty, to kolejna funkcja, która czyni Orca Aero lepszym.

 

 

BIDON AERO:

 

Przepływ powietrza wokół dolnej rury płynnie przechodzi obok bidonu i koszyka. Także nic nie przeszkadza w pięknym wyglądzie ramy. Elegancki i stylowy kształt aerodynamicznego bidonu i koszyka zapewnia nawodnienie bez zakłócania aerodynamiki. W rzeczywistości Orca Aero jest szybszy z bidonem na miejscu. Jeśli potrzebujesz większej ładowności, na dolnej rurze i rurze podsiodłowej dostępne są standardowe uchwyty na bidony.

 
 
 
 
 
 
 

MyO: DESIGN YOUR RIDE

 

Nieobce jest nam wyrażania siebie i chęć tworzenia. Od lat program MyO pozwala kolarzom spersonalizować swoje rowery Orbea w stopniu, który jest wyjątkowy w tej branży. Dostosuj kolor swojego Orca Aero za darmo. Powiedz „NIE” standardowemu Bike In A Box oferowanemu przez naszych konkurentów.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMPONENTY MyO

 

Oferujemy różne opcje komponentów w programie MyO dla wielu modeli Orbea i w tym także dla roweru Orca Areo. Zmiana zestawu kołowego, przekładni lub innych komponentów jest możliwa w trakcie procesu zamawiania, dzięki czemu Orca Aero dociera do dealera w dokładnie takiej konfiguracji, jaką sobie życzysz.

 

 

PIĘKNA NOWA GRAFIKA MyO:

 

Oprócz wprowadzania naszych rowerów do najnowocześniejszych technologii i osiągnięć, z dumą ogłaszamy dodatkowe opcje personalizacji. Projekt i integracja nowego Orca Aero są subtelne i minimalistyczne, ale Twoja możliwość zaprojektowania roweru swoich marzeń nigdy nie była bardziej ekstrawagancka.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Telefon: +48 570859111

e-mail: sklep@irowery.pl

więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl